Sunday, September 18, 2011

Stay with God

"If I die young, bury me in satin,
Lay me down on a bed of roses,
Sink me in the river at dawn,
Send me away with the words of a love song…"

我有很多话想要说,很多事想要做,
可是很多话不敢说,很多事做不了,
I have many words to say, many things to do,
But there are many words I not dare to say, many things cannot be done just by me alone.


如果上帝认为我已经拥有足够资格呆在他的身边,
那我愿意为上帝服务,

猜想;
会有很多的不舍,有很多的懊悔,
可是天与地之间,受太多苦的莫过于在人间,

怀疑;
我的出生是还债,可能上辈子我欠了太多的人情债了,
看着哥哥们都在拿债,可能他们上辈子都是好人,

懦弱;
所以想要逃离痛苦,愿意跟随着天使而去,
在天堂里,过着没烦恼,没压力的生活。

明了;
这一切都是上帝的考验,
上帝不会让我轻易这么的离去的,
因为一个不诚恳的人,上帝是不愿意接纳的,
而且我也不想带着罪恶感、不舍和懊悔离去。

这一切也不会是上帝给予的旨意,
也白费了我自己之前的努力。

上帝应该会让我努力奋斗去过我的生活,
等待有一天终于拥有自己成就的时候,
那也许在那时候我就已经有资格去为上帝服务了。
那时又有着不一样的不舍,
不舍我的付出没有得到回报,
不舍终于没有了争吵,却不能过活。

其实我渴望拥有一个完整的家庭,安静和谐的相处,
虽然好像很简单,可是越简单的东西,是越难得到的。
The simplest dream, the hardest to achieve…

明白一切不在自己能力控制的当下,
唯有努力生活,过好自己,
因为自己能照顾好自己,才能照顾好身边的人。

Let me die young, afterwards, whatever you do to my body,
I will have nothing to say, and just accept,
Cause at that time, I’m out of suffering, I’m in freedom,
My body is not important as my soul is my all,
Smile it if you know I’m with God now…

No comments: